Komunikácia v krízových situáciách
Cieľ:
- porozumenie zákonitostiam vzniku, rozvoja a zvládania krízových situácií a konfliktov na pracovisku, s daňovým subjektom pri daňových kontrolách, osobnom jednaní, telefonických rozhovoroch a miestnom zisťovaní
- sebapoznanie a sebareflexia – uvedomenie si svojich silných a slabých stránok a získanie osobnej spätnej väzby použiteľnej pre korekciu neefektívnych postupov a rozšírenie repertoáru taktík zvládania problémových situácií
- praktický nacvik zručností potrebných k efektívnemu zvládaniu problémových situácií, uspokojivému – konštruktívnemu riešeniu konfliktov a eliminácii nekonštruktívneho správania prípadne negatívnych emócií
Cieľová skupina:
Zamestnanci a manažéri zo všetkých oblastí výrobnej aj nevýrobnej sféry.
Tréningové prínosy:
efektívnejšie postupy v jednaní
lepšia orientácia v reálnych situáciách – porozumenie ich dynamike
konštruktívnejšie a efektívnejšie správanie
rozšírenie repertoáru taktík na zvládanie a rozpustenie agresivity a iných negatívnych reakcií
prevencia zbytočného napätia
lepšie zvládanie emócií – sebakontrola
zníženie stresu
Obsah:
- E – learning: teoretické aspekty riešenia problémových situácií a zvládania sprievodného stresu
- príčiny konfliktov a dynamika konfliktu: konfliktná špirála
- prevencie konfliktu – eliminácia zdrojov nedorozumenia
- základné stratégie riešenia konfliktu – ich výhody a nevýhody
- 5 spôsobov riešenia konfliktu a ich praktické uplatnenie
- efektívne postupy k neutralizácii nekonštruktívneho a problémového správania (agresívneho, manipulatívneho, provokačného, úzkostného príp. iného)
- verbálna a neverbálna komunikácia – jazykové kľúče, vhodné slová, nevhodné techniky – čoho sa vyvarovať
- spôsoby efektívneho riadenia rozhovoru
- pružné a efektívne zvládanie typických námietok
- argumentácia a práca s otázkami
- stres a techniky zvládania stresu – zvyšovania odolnosti voči stresu, , psychohygiena, relaxačné cvičenia
- E – learning: sebapoznanie
- dotazník zameraný na relevantné osobnostné charakteristiky (zameranie dotazníka, podrobnosti jeho administrácie a hlavne interpretácie navrhujeme osobne prerokovať, pretože máme záujem poskytnúť spoľahlivé metódy a vyhnúť sa riziku nesprávnej interpretácie kvantifikovaných výsledkov)
- Praktický tréning
- význam sebapoznania – diskusia a aplikácia výsledkov dotazníka
- praktický nácvik konkrétnych situácií s videofeedbackom a feedbackom účastníkov a lektora
- pomenovanie použitých postupov a taktík – ich rozšírenie o iné alternatívy
- krátke cvičenia sprostredkujúce pochopenie kľúčových stratégií a taktík riešenia problémových situácií z teoretickej časti
- zvládanie stresu – identifikácia osobných stresorov a ich eliminácie
- zvyšovanie odolnosti voči stresu a relaxačné cvičenia
- prvá pomoc v stresovej situácii
Trvanie:
2 dni.
Požiadavky:
Nie sú potrebné žiadne špeciálne predpoklady.
Informácie ohľadom použitia vašich údajov a uplatnenia vašich práv, najmä práva namietať spracovanie vašich osobných údajov (článok 21 GDPR), je možné kedykoľvek získať od našich poradcov na spracovanie osobných údajov.

