Manažment zmeny
Cieľ:
Cieľom programu je porozumenie zákonitostiam vzniku a rozvoja konfliktných situácií a osvojenie stratégií a taktík ich riešenia.
Cieľová skupina:
Zamestnanci a manažéri zo všetkých oblastí výrobnej aj nevýrobnej sféry.
Tréningové prínosy:
optimalizácia spolupráce
lepšia orientácia v reálnych náročných a konfliktných situáciách
skvalitnenie komunikácie hlavne pri nutnosti komunikovať nepríjemné obsahy a dôsledky
efektívnejšie riešenie prirodzene vznikajúcich konfliktov
vyššia spokojnosť s riešením kolíznych situácií
lepšie zvládanie emócií - sebakontrola
rozšíriť možnosti lídra v prípade konfliktu v tíme alebo medzi pracovníkmi
zvýšenie kvality vzťahov na pracovisku
Obsah:
- mýty a pravdy o konfliktoch
- nedorozumenie alebo konflikt?
- zdroje nedorozumení – a ako im predchádzať
- aktívne počúvanie a schopnosť rozlišovať roviny komunikácie
- cyklus rozvoja konfliktu a štruktúra konfliktnej situácie
- formy riešenia konfliktu
- tradičné a alternatívne postupy
- možnosti účasti tretej strany pri riešení konfliktu
- emócie v konflikte a ich zvládanie
- iritátory – formulácie, ktoré roztáčajú konfliktnú špirálu
- stratégie riešenia konfliktov
- „kto z koho“ je jediná možnosť?
- riešenie konfliktu kooperatívnym vyjednávaním – win-win prístup
- prečo vznikajú patové situácie a ako sa z nich dostať
- 5 základných spôsobov riešenia konfliktu
- výhody a nevýhody jednotlivých spôsobov
- uplatnenie v konkrétnych situáciách
- pozície a záujmy v konflikte
- kľúč k riešeniu win-win
- čo ak je druhá strana nekonštruktívna
- stratégia prielomu
- kroky riešenia konfliktu
- model rozhovoru
- riešenie konkrétnych konfliktov z praxe
- formou analýzy incidentov alebo modelovania situácie
- špecifické situácie konfliktov v práci
- situácia organizačnej zmeny, krízy a pod.
- konflikt v tíme a facilitácia jeho riešenia
- mediácia ako forma riešenia konfliktu prostredníctvom tretej strany
Trvanie:
2 dni.
Požiadavky:
Nie sú potrebné žiadne špeciálne predpoklady.
Informácie ohľadom použitia vašich údajov a uplatnenia vašich práv, najmä práva namietať spracovanie vašich osobných údajov (článok 21 GDPR), je možné kedykoľvek získať od našich poradcov na spracovanie osobných údajov.

